НОВО

Отхвърлянето на “джендър теорията” от папа Франциск

Ватиканът продължава да поражда смесени чувства сред прогресистката общност - както по света, така и в България. Папа Франциск нееднократно даде доказателства, че желае да адаптира католицизма към предизвикателствата на съвременната епоха и част от неговите изявления...

Просто преговори

Твърдият отговор на България към претенцията на Р С Македония по отношение на националната принадлежност на Гоце Делчев е правилно поведение. Защитавал съм и защитавам тезата, че в отношенията си с Македония трябва да бъдем максимално широко скроени и прагматични и...

Ще стане ли Москва “заложник” на Пекин

Друго важно събитие в рамките на седмицата, този път в източната част на Европа: срещата между руския президент Владимир Путин с китайския му колега Си Дцинпин в Санкт Петербург. Това е 28-ият път, в който двамата се виждат през последните 6 години. Срещата им дава...

Испанската партия Вокс – безапелационно дясно

Наскоро случайно попаднах на една реч на лидера на новата испанската дясна партия Вокс (Vox) Сантиаго Абаскал (Santiago Abascal). Речта е от партийно събрание в Мадрид на 7 октомври 2018 г. и причината да я преведа е, че по прекрасен начин показва как можем да се...

Комисарите в западните университети

Терминът „политически коректен“ е въведен в края на 20-те години на миналия век от руснаците и техните идеологически съюзници по целия свят, за да опишат защо възгледите на някои от верните на партията се нуждаят от корекция на партийната линия, пише в свой анализ...

От шеги и закачки към сериозната политика

Има нещо изконно сгрешено в безспорно отчетения през последните седмици факт, че най-добрите предложения за законови промени на изпълнителната власт или на народните представители, идват като шега, като опит за заяждане с политическите опоненти. Развихрилият се след...

Ще бъде ли Гърция двуполюсна?

Фокс Нюз: Гръцките консерватори печелят втория тур на местните избориРойтерс: Опозиционните консерватори победиха в гръцките местни избориАл Джазира: Консерваторите пометоха местните избори в Гърция Признавам, че това е музика за моите уши. След като спечели евровота...

Колко справедливо е Парижкото споразумение за климата?

Тръмп заяви, че ще оттегли САЩ от Парижкото споразумение за климата, защото то не е справедливо и трябва да бъде предоговорено. Охулиха го. На срещата на Г-20 обаче и Ердоган заплаши, че няма да го ратифицира. Последното беше връх на дипломатическата наглост, на която...

Либералстващата ортодоксия

Миналата седмица папата се помоли заедно с румънския патриарх. Това стана повод за поредна вълна омраза по адрес на Българската Църква: "Видяхте ли? Видяхте ли как постъпват цивилизованите хора? А нашите?... Безобразие!" У нас критиците на Църквата се делят...

Защо имаше само бели хора в „Чернобил“?

Минисериалът „Чернобил“ се превърна в културно събитие и телевизионно явление с огромно влияние върху ежедневните разговори за съвременния обществен пейзаж. Всеки видя и взе каквото пожела от петте части на приключилата преди дни поредица за промишлената авария в...

Мечтата на модерния комунист

Време за четене: 2 мин.

Тъкмо си въобразих, че наглостта на пакета “Макрон” може да обедини нацията… Защо да я обедини? Защото с антипазарни мерки иска да отнеме на България един печеливш отрасъл, който осигурява сериозна част от Брутния вътрешен продукт.

Защото десетките хиляди работещи в този сектор изкарват минимални заплати от 2000 лв., като май средното отива към 4000 лв. Защото конкурентността на експорта на българската индустрия е изключително зависим от евтин транспорт, понеже сме в географската периферия на ЕС.

Защото увеличаването на цените на транспорта, неизбежно ще увеличи цените на експортираните стоки, което ще доведе до загуба на пазари т.е. клиенти. Защото загубата на пазари може да доведе до съкращаване на хора, заети в индустрията т.е. вредите ще са далеч не само за транспортните компании. Тези, последните съждения ги знам от личен опит, защото това е естеството на работата ми, запознат съм с ценообразуването на индустриални стоки за експорт и знам каква важна роля играе цената на транспорта. Лично мога да свидетелствам колко е трудно да се конкурираш с немски производител, който доставя същия продукт от 70 км. разстояние, а ти го караш от 1700 км. 

Обаче не. Намериха се идиоти, които напоително да обясняват, че тези протекционистки регулации били чудесна мярка срещу тежката експлоатация, която злите български чорбаджии упражняват върху отрудения пролетариат. Нямало да фалират фирми, шофьорите щели да са по-често със семействата си… Чорбаджиите имали големи печалби, а давали малки заплати – само по 2 000 евро. Не били като европейските. Говорим за свободен пазар на труда, където всеки може да отиде да работи, където си поиска! Значи някой прави по 4 хиляди лева, но трябвало да работи много. Трябва по-малко да се работи явно.

И явно големите печалби за български фирми са лошо нещо. Не съм сигурен колко са големи тези печалби, защото хора в бранша твърдят, че заради тежката конкуренция цените са много изпилени. Но дори да са големи печалбите – не трябва. Трябва да се работи за едното име, парите не са важни. Тези хора не правят връзката между това, че за да има бизнес и работни места, собствениците му трябва да имат финансов интерес от него.

Явно си представят частните компании като социални служби. Това се нарича комунизъм. Защото ако се окажат верни твърденията, че ще има фалити, а ако вземе и индустрията да го закъса, тогава не само шофьорите ще си седят вкъщи със семействата, а много хора ще си стоят вкъщи и само вкъщи. На социални помощи… Мечтата на модерния комунист!

Мечтата на модерния комунист!

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!