НОВО

Какво да правим с извергите?

Едно чудовищно престъпление потресе цяла България – 21-годишен изверг изнасили и уби по жесток начин 7-годишната Кристин от с. Сотиря, Сливенско! Въпросът какви наказания да се налагат за подобни престъпления, които шокират със своята безчовечност, отново е актуален....

Не ми се обиждай, но…

Идеологическите бесове се пренасят през култури и територии, прекосяват граници и цивилизационни различия, понякога пристигат със закъснение, но когато се вселят в едно обществено тяло, симптомите много бързо започват да личат. Често се случва политически вирус, който...

Да ти се изправи русата коса: Индия и Джаму и Кашмир

В края на миналия месец и без това вече побелялата коса на министър-председателя на Индия Нарендра Моди е имала всички основания да опровергае физическите закони и напук на тях да се изправи. Понеже във Вашингтон Имран Кан, пакистанският колега на индийския премиер,...

Прасето на малкия човек

Аман от този малък човек! Комунистите набиваха в главите на децата неговия образ в руската дореволюционна литература, той беше жертва на хищните експлоататори и фокус на класово състрадание. Едва ли не, когато попитаха едно чавдарче или пионерче какво иска да стане...

Принцове за социална справедливост

Последните изяви на принц Хари и Меган Маркъл затвърждават впечатлението, че двамата са решили да се представят в пространството като нравоучителното и снизходително „сошъл джъстис“ крило на британското кралско семейство. Расизъм, климатични промени, размахване на...

Трезво за пожарите в Сибир

Пожарите в Сибир през последните две седмици предизвикаха лавина от медийни публикации и коментари в социалните мрежи, в които е ужасно трудно да се различат фалшивите новини и истерията от реалните факти и последствия. Стигна се до толкова очевидни примери на грозна...

(А)политическа чума

Една тема, която не е особено популярна в пространството между Шишман и градинката на Кристал, между Витошка и „Народен“ – чумата по свинете. Макар и не особено интересна за горните ареали, потенциално тя има много по-голям протестен заряд отколкото изборът на нов...

Оръжието е най-автентичната форма на Феминизъм

Тече процес на силно затягане мерките за притежаване на огнестрелно оръжия – както в Северна Америка, където се случват често масови престрелки, така и в Европа, където не се. Подобни предложения биват чувани, а понякога и повече от това, доста често в Европейския...

Добрият влогър е глобеният влогър

Коварно време е лятото. Всички са на почивка начело със знатните граждани, които определят дневния ред на обществото и произвеждат новините. Парламентът е във ваканция. Гражданското общество е в Никити или на Вурвуру. Няма новини. Медиите се чудят какво да си изсмучат...

Призракът на социализма крачи към Столична община

Един призрак броди със смели крачки към сградата на Столична община и това, без капка ирония, е призракът на социализма. За съжаление освен този призрак, като че ли нищо друго не крачи към същата тази сграда, която прави предстоящите избори за местна власт в края на...

Мечтата на модерния комунист

Време за четене: 2 мин.

Тъкмо си въобразих, че наглостта на пакета “Макрон” може да обедини нацията… Защо да я обедини? Защото с антипазарни мерки иска да отнеме на България един печеливш отрасъл, който осигурява сериозна част от Брутния вътрешен продукт.

Защото десетките хиляди работещи в този сектор изкарват минимални заплати от 2000 лв., като май средното отива към 4000 лв. Защото конкурентността на експорта на българската индустрия е изключително зависим от евтин транспорт, понеже сме в географската периферия на ЕС.

Защото увеличаването на цените на транспорта, неизбежно ще увеличи цените на експортираните стоки, което ще доведе до загуба на пазари т.е. клиенти. Защото загубата на пазари може да доведе до съкращаване на хора, заети в индустрията т.е. вредите ще са далеч не само за транспортните компании. Тези, последните съждения ги знам от личен опит, защото това е естеството на работата ми, запознат съм с ценообразуването на индустриални стоки за експорт и знам каква важна роля играе цената на транспорта. Лично мога да свидетелствам колко е трудно да се конкурираш с немски производител, който доставя същия продукт от 70 км. разстояние, а ти го караш от 1700 км. 

Обаче не. Намериха се идиоти, които напоително да обясняват, че тези протекционистки регулации били чудесна мярка срещу тежката експлоатация, която злите български чорбаджии упражняват върху отрудения пролетариат. Нямало да фалират фирми, шофьорите щели да са по-често със семействата си… Чорбаджиите имали големи печалби, а давали малки заплати – само по 2 000 евро. Не били като европейските. Говорим за свободен пазар на труда, където всеки може да отиде да работи, където си поиска! Значи някой прави по 4 хиляди лева, но трябвало да работи много. Трябва по-малко да се работи явно.

И явно големите печалби за български фирми са лошо нещо. Не съм сигурен колко са големи тези печалби, защото хора в бранша твърдят, че заради тежката конкуренция цените са много изпилени. Но дори да са големи печалбите – не трябва. Трябва да се работи за едното име, парите не са важни. Тези хора не правят връзката между това, че за да има бизнес и работни места, собствениците му трябва да имат финансов интерес от него.

Явно си представят частните компании като социални служби. Това се нарича комунизъм. Защото ако се окажат верни твърденията, че ще има фалити, а ако вземе и индустрията да го закъса, тогава не само шофьорите ще си седят вкъщи със семействата, а много хора ще си стоят вкъщи и само вкъщи. На социални помощи… Мечтата на модерния комунист!

Мечтата на модерния комунист!

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!