fbpx

НОВО

Позитивна теория за България

В България доминира една „негативна теория“ за страната ни - какво тя не „трябва да бъде“. Не трябва да е назадничава, не трябва да е бедна, не трябва да е корумпирана, не трябва да е „ориенталска“, не трябва да дава шанс на тарикатите за сметка на училите и можещите...

Колко тежка ще е кризата?

Икономистът Владимир Сиркаров участва в "Business Daily" с Димитър Вучев. Тема на разговора беше икономическата криза.

Михаил Кръстев в “Дискурси” с Ивайло Цветков

Редакторът на Консерваторъ Михаил Кръстев участва в предаването "Дискурси" с Ивайло Цветков - Нойзи. Тема на разговора бяха политическите...

Точка от която няма връщане назад

През последния месец в Близкия Изток бяха официално очертани новите нива на взаимоотношения между държавите съюзници на САЩ в региона. Те бележат нови точки от които няма връщане назад. Макар и да изглежда, че всички маневри на САЩ са свързани с обслужването на...

Тръмп срещу всички

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Теодор Димокенчев участва в предаването "Политиката под прицел" по телевизия СКАТ. Тема на разговора беше политиката в САЩ и предстоящите избори там. Запис от участието можете да видите тук:...

Какво значи икономическа криза и как да оцелеем в нея?

Големият първоначален удар е по капиталово интензивните сектори Приходите за бизнеса спадат - трябва да спаднат и разходите В тази светлина поне е добре да не повтаряме грешките от миналото Идва ли финансов Армагедон? Никой не знае, но да се надяваме, че не. Добре ли...

Третата гледна точка

Крайности може да има само при абсолютното добро и абсолютното зло Най-отвратителното е омразата и да не ми разправят, че я сеят провокатори - тя започна с вдигнатия юмрук на президента Винаги има трета гледна точка, дори и когато първите две са толкова ярки, че тя...

Турция на шест морета

Както вече е добре известно, в Източното Средиземноморие Турция и Гърция си мерят дължината на плажните кърпи. И двете страни имат аргументи: докато чисто военното предимство е на страната на Анкара, то зад гърба на Атина наднича силна дипломатическа подкрепа....

Генетичната история на българите

Когато стане въпрос за история, особено за нашата, често изниква темата за произхода. Откъде идваме? Колко древен е нашият народ? Въпроси, за които няма точни отговори, а само теории. От кого всъщност сме произлезли ние българите, кои са нашите най-близки роднини? По...

Какво има на политическата сергия у нас?

Българският политически дебат страда от липсата на критично мислене и умение за вникване в нюансите. Разсъждаването в черно-бялата гама не помага за разбиране на реалността, която е сложна така или иначе. А и това е нарочно търсен ефект - емоциите се контролират...

За профсъюзното мислене

Време за четене: 3 мин.

Или опит да обясним ситуацията с тираджиите, които уж Макрон искал да защити от “чорбаджията-изедник” български

Малко факти: В България възнагражденията на международните шофьори са изключително добри на фона на всички останали заплати. Движат се в порядъка 2200-3600 евро нето, което бруто и в лева стига от 5000 до 9000 лева. Съвсем заслужено. Справка може да бъде направена в сайтовете за обяви за работа с посочени заплати. Забелязваме също, че работодателите рекламират дори чрез билбордове по българските магистрали тези високи възнаграждения за международни шофьори, в стремежа си да намерят кадри. Секторът печели и се развива добре, плаща на шофьорите едни доста прилични доходи, което е чудесно.

Някои твърдят обаче, че за един шофьор е по-добре, ако пакетът “Макрон” се случи, защото дори и българският му работодател да фалира, той си смени работата и ще получава повече. Но той не просто ще смени работодателя, а ще смени и държавата. Ще емигрира с цялото си семейство, защото този бизнес няма да остане в България, а ще се премести в ръцете на фирми от Франция, Германия, Белгия и другите богати държави. И е спорно, дали този шофьор и семейството му ще са по-добре в чужбина, където тепърва ще се установяват. Някои хора, представете си, искаме да живеем и работим в България, не искаме да емигрираме, но да не навлизаме в спор по темата къде е по-добре.

Всъщност идеята на пакета “Мобилност” на Макрон е да премести един печеливш бизнес от Източна в Западна Европа, чрез протекционистки мерки и политики, маскирани зад лицемерното “грижим се за шофьорите”. Френският президент обеща това на френския бизнес и своите избиратели. Няма да се спирам на пропагандата, която пуснаха за “мизерните” условия на работа на тираджиите.

Но нека се върнем на ситуацията в България. Изяснихме вече, че един шофьор на ТИР получава доста добро възнаграждение, тук в България, за нашия стандарт на живот. Факт. Тоест той издържа семейството си доста добре тук, нали стана ясно? И ако това българско семейство, живеещо добре в български град или село, бъде принудено да емигрира в следствие на пакета “Мобилност”, като приемаме, че шофьорът получи предложение за работа в Германия или Франция например, е, питаме се, по-добре ли ще е?

По-добре ли е тези семейства, които сега тук са материално добре, да емигрират в чужбина и там да харчат парите си, там да плащат данъците и там да отглеждат децата си? Говорим за стотици хиляди българи, които са работещи, не на помощи, не са и такива, които не желаят да работят, не са такива, които си изкарват препитанието с кражби. Говорим и за третия по големина сектор в икономиката на България!

За някои хора, всичко което иде от Запада е най-доброто по правило, точно както за русофилите всичко, което иде от Русия е най-доброто по правило. И двете групи са еднакво немислещи и късогледи. Това е мислене от типа “Води ме партийо, води ме … аз вярвам, че си права, когато съгрешиш дори!”. За част от тях важи и правилото “мразим и плюем по всичко българско и родно, а българин е най-кофти човек на света”. На такива хора аз казвам: “Пази, боже, сляпо да прогледа.”

(мнението е провокирано от дискусиите във Фейсбук по темата)


*Публикацията е препечатана от фейсбук профила на автора с нейното съгласие.

Споделете чрез

Предишен

Следващ