На 16 октомври 1912 г. над Одрин е извършен първият боен разузнавателен полет в Европа. Летец е поручик Радул Милков с наблюдател Продан Таракчиев, които прелитат над Одрин по време на първата Балканска война.
В средата на октомври 1912 г., в хода на войната на огромен фронт от Черно до Адриатическо море се разгръща невиждана в историята военна кампания с участието на около един милион войници. Преди година в Северна Африка се е появила нов вид военна сила – авиацията – изпробвана успешно от италианска страна в Итало-турската война за днешна Либия.
В началото на първата Балканска война България има само два самолета и два наблюдателни балона. Но самолетите бързо се увеличават и в хода на войната броят им достига до 29. Мисията е изпълнена благополучно, макар и рискована, защото самолетите тогава летели на малка височина. Слабо информираните турски войници реагирали по-скоро с ужас и паника, виждайки новото оръжие.
В дневника на Аеропланното отделение това значимо събитие е отразено съвсем накратко:
„Полет на един апарат Албатрос до Одрин и обратно, пилотиран от поручик Милков с пасажер поручик Таракчиев. … При кацането на апарата се счупи шасито“.
Самолетът, с който е извършен полета на 16 октомври 1912 г., е бил Албатрос F-2 и е германско производство. Това е модифицирана версия на френския двуплощник Фарман (затова буквата F) с гондола за екипажа и редови двигател Аргус вместо оригиналния ротационен двигател. Копие на самолетa е възстановяван в продължение на три и половина години от Леко Гергински и Георги Анестев и е дарен на Музея на авиацията.
Поручик Топракчиев загива няколко дни по-късно като се разбива със своя самолет “Блерио” при излитане.
Морският нос Милков на Земя Греъм в Антарктика е наименуван на Радул Милков.