Съотношението между образованост и раждаемост

Ето какво прочетохме из ония дни в медиите:

Когато хората са по-образовани, раждаемостта спада. Насърчаваме раждаемостта с всички инструменти, които имаме, но това е факт в цяла Европа, раждаемостта спада с повишаване на образованието. Това коментира просветният министър Красимир Вълчев пред Канал 3“.

Тук има нещо смущаващо. Ако от една страна с повишаване на образоваността намалява раждаемостта, а от друга страна искаме да сме държава с образовано население, няма ли чисто математически да дойде оня момент, в който държавата ще се окаже без население?

И ако искаме България да не остане без население, какво е очевидното решение? Да намалим образоваността. Така ли е?

Коя политика да се приоритизира: на повишаване качеството на човешкия ресурс или на справяне с демографската криза?

Образоваността е от ключово значение за съвременния свят. Необразованите са неконкурентоспособни, те не могат да си намерят работа, защото не познават новите технологии и новите трудови отношения. Бидейки необразовани и безработни, те тежат на социалната система и висят на кесиите на образованите.

Обаче демографията също е много важна. Изчезваме! Стапяме се! Майко мила, арабите ни заливат! Няма кой да работи, няма кой да брани територията и като нищо ще ни я вземат, както ни я взеха през 14 век. Да въведем нови стимули за поощряване на раждаемостта!

Но ако е вярно, че образоваността намалява раждаемостта, то въвеждайки нови стимули, ще стимулираме само необразованите, които нямат нужда от стимулация, и ще произведем още повече необразовани и безработни в тежест на социалната система. И като остареем, от кого държавата ще взима пари, за да ни плаща пенсиите?

Какво избираме: да сме що-годе голям народ и да оправдаем владичеството си над тази земя (на която нормално биха живели 50 млн. души), па макар и с известни отклонения от европеидния си генотип, или да останем шепа застаряващи интелектуалци, творци, художници и високо платени IT специалисти, които в един момент неминуемо ще започнат да внасят азиатци.

Очевидно и двата варианта са кофти. Ами сега? Какво ще правим?! Няма решение!

Има, как да няма.

Дайте да видим най-напред какво преподава нашата образователна система, та да произведе оная образованост, дето от нея намалява раждаемостта.

Защо циганите имат много деца? Защото не посещават училище, включително и часовете по сексуално възпитание, семейно планиране или както там им викат. В тези часове обучават младежите как да ползват презервативи и изобщо как да се предпазват от нежелана бременност. Обърнете внимание на ключовото словосъчетание: НЕЖЕЛАНА БРЕМЕННОСТ.

Ето, бременността е вече нещо лошо и от нея трябва да се пазим, защото е нежелана. Ама иначе вие си се чукайте, мили деца, само гледайте да не забременявате!

За подобно отношение към секса допринася и т.нар. „джендър образование“, което се прокарва в нашите училища от съответните НПО още от 1997 г.

Но и извън специализираните часове образователната система полага грижи за изграждането на здрав мироглед по репродуктивните въпроси.

Като начало: изобщо не е нужно, драги младежи и девойки, да се венчавате: църковният брак е битовизъм и ако прибягваме към него, правим го единствено от патриотично чувство, от почит към традициите или просто за да не докачим дъртите. Добрата новина е, че гражданският брак също не е задължителен. Не можем ли да си живеем просто така? Можете, мили деца, как да не можете! Та това е ваше неотменимо право! Бъдете себе си и живейте за мига!

Що се отнася до бебетата, образованият човек гледа на тях много внимателно и много по-отговорно в сравнение с необразования, защото са го учили да планира. Ще си позволи да има бебе едва тогава, когато е изградил кариера и е сигурен, че ще може да обезпечи бъдещия член на обществото с всичко необходимо. Така образованият човек пристъпва към правене на бебета на възраст, на която необразованият вече има внуци, но сега му е по-трудно да се размножи отколкото в младостта. Тогава образованият човек, забравил, че бременността е била нежеланапрез по-голямата част от живота му, тръгва по инвитро клиники и други щуротии, само и само да се репродуцира, а когато не успее – или остава сам на интелектуалната си висота, или осиновява дете, изхвърлено от някой необразован.

Тревогата за планетата е друг важен елемент от семейното планиране и борбата с нежеланата бременност. Образователната система ни учи, че ресурсите са на изчерпване, докато човеците са ужасяващо много. Образованите хора са нравствени (защото са образовани) и ще предпочетат да се грижат за Майката Природа, отколкото да се плодят като зайци или като други необразовани същества. Ето така образоваността понижава раждаемостта.

Обаче, не. Хората не раждат по-малко деца, защото са образовани, а защото са образовани точно по този начин, който в никакъв случай не е единствено възможният.

Да спрем да учим децата, че е редно да правят секс от най-ранна възраст и без сериозни ангажименти помежду си, стига да не забременяват. Това значи да ги възпитаме, че бременността е наистина нещо нежелано и че нейното насилствено прекратяване е израз на цивилизованост, на отговорност към обществото и грижа за природата.

Да спрем да внушаваме на децата, че семейството е отживелица, която няма никакво значение за модерния човек. Така ще ги доведем до убеждението, че и отглеждането и възпитаването на деца също е нещо второстепенно, нещо, до което човек прибягва само от скука, когато вече съвсем няма с какво друго да се забавлява.

Да спрем да говорим на децата, че сексуалността е някаква игра, в която всеки сам и съвсем безнаказано може да си избере каквато роля пожелае и после гордо да я оповести на целия свят.

Да спрем да лъжем децата, че природата е по-важна от човека. Човекът е стопанин на природата и е длъжен да я пази, но не заради самата нея и по принцип, а като свое обиталище и нещо, което не му принадлежи, но му е поверено.

Да преосмислим изцяло образователната система. Да променим из основи нейния мироглед. Защото мирогледът се налага на учениците в преподаването на всеки един предмет.

Да преосмислим из основи мнението си за т.нар. „семейно планиране“, „нежелана бременност“ и абортите.

Да въведем задължително вероучение и то не някаква обща история на религиите по света, нито етнография на вярванията и обичаите по нашите земи, а православен катехизис.

Знам, че като прочетат горното, мнозина „интелигентни, прогресивни и модерни“ агностици, атеисти, йогисти и дзен будисти ще изпищят от възмущение, но това е положението, любезни!

Такова образование – такива резултати. Ако не искате друго образование, няма да имате и други резултати. И тогава наистина остават двата пътя: или да се отречем от образование и да започнем да се плодим по природните закони, или да се стопим и изчезнем в ореол от култура и грамотност. Освен това мисля, че Картаген трябва да бъде разрушен (преди да е изчезнал от само себе си поради прекалена образованост).

Оригинална публикация

Споделете:
Иван Стамболов
Иван Стамболов

До 1994 г. е хоноруван сценарист и продуцент в Националната телевизия, Националното радио и Дарик Радио. През 1994 г. основава собствена компания и се заема с консултантски бизнес, с който се занимава и до днес предимно в областта на медиите и политическото позициониране. През последните години поддържа собствени публицистични рубрики в печатни и интернет издания. Автор е на книгите „Безобразна поезия“ (пародия); „Додекамерон“ (12 новели), романите „Янаки Богомил. Загадката на иконата и слънчевия диск“ и „Янаки Богомил 2. Седем смъртни гряха“; сборниците публицистика „Дзен и изкуството да си обършеш гъза“, „Картаген трябва да бъде разрушен“ и „Тънкият гласец на здравия разум“; систематичното ръководство „Технология и философия на творческото писне“. Бил е колумнист във вестниците „Пари“ и „Сега“, сп. „Економист“ и сайтовете „Уеб кафе“ и „Топ новини“, а понастоящем – във в. „Труд“ и „Нюз БГ“. Автор е на един от най-популярните български блогове Sulla.bg, носител на големите награди на Българската WEB асоциация и Фондация „БГ Сайт”. Член на Обществения съвет на БНТ и на Творческия съвет към Дирекция “Култура” на Столична община.