НОВО

Как се прави пропаганда: Мастър клас от Европейската комисия

Последното социологическо проучване на тема „Изменение на климата“ на Евробарометър и начинът, по който Европейската комисия използва резултатите, толкова ме изумяват, че не мога да не ги коментирам. Ето как изглеждат нещата в 10 стъпки: 1. Избираш базов въпрос, който...

Машина без заден ход

Преди време излезе едно социологическо проучване, което сочеше, че според 80% от българите ние сме велик народ, голяма работа сме, но едва 47% биха се сражавали за страната си в случай на война. Лековатите интерпретации плъзнаха из мрежата и оттогава ми заседна една...

Революцията изяжда децата си

“A l'exemple de Saturne, la révolution dévore ses enfants” Jacques Mallet du Pan, Considérations sur la nature de la Révolution de France, et sur les causes qui en prolongent la durée (1793) Noblesse oblige, заедно с принципите и последователността да кажем отново...

Корпоративна капитулация пред Китай

Западните компании и знаменитости обожават да говорят – а често и да крещят - за човешки права, демокрация и прогресивни ценности. Те са готови да бойкотират отделни малки американски щати, които не са достатъчно либерални по техните свръхлиберални критерии и редовно...

Сделката на Борис

Тепърва ще видим какво представлява в конкретика постигната сделка между Великобритания и ЕС. Дотогава: явно става дума за нещо като двоен режим на митническия съюз, в който Северна Ирландия ще остане в рамките на Великобритания, но ще спазва правила, характерни за...

“Кой ще ни даде пари” завладя и Европейския парламент

“Социалното изключване и бедността представляват нарушение на правата на човека” Запомнете тези думи. Ще ги чувате все по-често през следващите години и все от устите на хора, чиято изконна цел е да вземат вашите пари и да ги преразпределят към други, като по време на...

Възможно ли е България да е расистка държава

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Михаил Кръстев гостува в предаването "Плюс-минус" по Нова ТВ. Тема на разговора бяха обвиненията в расизъм от английски медии след мача България - Англия. „Българите не могат да бъдат окачествени като расисти. Поне не в...

Хляб, зрелища и расизъм

Изглежда интересът към случилото се наистина е голям, след като аз, който не знам къде се намират стадионите и представата ми от правилата на тази игра е съвсем повърхностна, се заинтригувах. Цялата работа била там, че на стадиона групичка фенове крещяла расистки...

Провали ли се експериментът с рециклирането

Въпреки многото доказателства за противното, еколозите са убедени, че планетата ни е на смъртно легло, с плувнало в пот тяло и останала без дъх, докато хората качват нивото на термометъра. Въпреки, че оценката на бойците с климатичните промени за това точно...

Имат ли край конфликтите в Близкия изток

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Емил Вълков гостува в предаването "Реакция" по ТВ Европа. Гости също бяха финансистът и автор в платформата Никола Филипов, политическият анализатор от Младежки консервативен клуб Кристиян Шкварек и Димитър Джангозов от...

За държавната война срещу „високия пазарен дял“

Време за четене: 2 мин.

Едва в рамките на два дни, висши български институции, каквито са парламентът и Комисията за защита на конкуренцията, отправиха недвусмислено послание: „Не е добре да си успешен“. При това не чрез прикрити комуникационни канали и намеци в медийното пространство, а напротив, безцеремонно, чрез нормативни актове и решения, без да крият мотивите си.

След като българският парламент гласува повишаване на акциза на нагреваемите тютюневи изделия по средата на фискалната година, а вносителите на законовите промени се мотивираха с пазарния растеж на потреблението на тези пособия от началото на годината, само ден по-късно Комисията за защита на конкуренцията забрани на една от най-популярните медии в страната да бъде продадена.

Както е видно от мотивите в решението на КЗК, които не блестят нито с юридическа, нито с икономическа логика, компанията „Нова Броудкастинг Груп” АД не трябва да бъде продавана, защото има… висок пазарен дял. Точно така, грехът на скандинавската компания MTG е, че развива успешен бизнес в България и медийните й платформи достигат до голяма аудитория. Забележете, че проблем за КЗК не е бил моментът, в който „Нова Броудкастинг Груп” АД е придобила дъщерните си компании „Нет Инфо“ АД и „Агенция Ева“ ООД, с което е разширила пазарния си дял. Проблемът е когато собственикът на това вече окомплектовано акционерно дружество иска то да бъде продадено, което изведнъж се оказва вредно за конкуренцията на иначе прекрасно децентрализирания български медиен пазар.

Важно е тук да се отбележи, че компанията купувач PPF Group, макар да представлява многомилиарден конгломерат, не разполага с друг медиен бизнес. Тук автоматично отпада притеснението, че ще се получи съсредоточаване на голяма част от ресурсите на четвъртата власт в ръцете на една компания. Макар да не са го посочили директно, от КЗК намекват за възможен дисбаланс на медийната среда при евентуално придобиване и на телекомуникационния бизнес на „Теленор“ от PPF Group. Подобна теза обаче е нелогична, тъй като дори по-голяма част от рекламния бюджет на „Теленор“ да бъде насочен към Нова телевизия, то логично може да се очаква, че останалите два големи мобилни оператора у нас да отклонят част от парите си за реклама в телевизията.

Каквито и да са мотивите на КЗК за спиране на сделката, те едва ли са посочените в становището на комисията. Още по-притеснителен обаче е факта, че е прието за приемливо официалните мотиви за спиране на продажбата на един бизнес да са, че той е успешен.

 

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!