НОВО

Представяне: Сър Роджър Скрутън – „Зелената философия“

„Сиела Норма“ и "Консерваторъ“ имат удоволствието да ви информират, че за първи път на български език излиза книга на Роджър Скрутън. „ЗЕЛЕНАТА ФИЛОСОФИЯ. Консервативно за екологията“ ще бъде представена на 7 декември (събота) от 18:30 ч. в литературен клуб „Перото“,...

Глобалното затопляне се използва за пропаганда

Авторът в дясната платформа "Консерваторъ" Боян Рашев гостува в предаването "Гласове" с водещ Явор Дачков по телевизия БСТВ. Тема на разговора бе глобалното затопляне и използването му с пропагандни цели. Вижте пълното видео:...

Основните послания от срещата между Борисов и Тръмп

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Емил Вълков, авторът Кристиян Шкварек и Боян Стефанов от Младежки консервативен клуб гостуваха в предаването "Реакция" по ТВ Европа. Какви са основните послания от срещата между Бойко Борисов и Доналд Тръмп? България и...

Пет факта за срещата на ООН за климата в Мадрид

Всичко, което трябва да знаете за срещата на ООН за климата в Мадрид в пет факта + моята интерпретация: 1. САЩ. Китай, Япония, Австралия и Канада не са изпратили представители на високо ниво. => 50% от световните емисии на СО2 ясно казват, че въпросът не им е...

Мисълта за климата като форма на човешката грандомания

Анселм Кентърбърийски, един от бащите на съвременна Европа, който измисли схоластиката, за да се прослави Тома Аквински в нея, а университетите да я прегърнат като откровение, не можеше да си представи нищо по-голямо от Бог. "Модерният човек" не може да си представи...

Българският интерес е свързан с интеграцията на Западните Балкани

Фондация New Direction, International Republican Institute (IRI) и дясна платформа Консерваторъ организират КОНФЕРЕНЦИЯ „ЗАПАДНИ БАЛКАНИ“  Последните няколко години бяха белязани от възраждането на перспективата за членство в ЕС и НАТО на...

Четири начина да измъкнеш пари от населението

Напоследък се говори за идеята Общината да увеличи някои данъци в София, а именно данъците върху автомобили, за които се предполага (без да е доказано), че замърсяват повече, и данъците върху сделките с имоти. „И без друго данъците в София са скандално ниски и дори...

КОНФЕРЕНЦИЯ „ЗАПАДНИ БАЛКАНИ“

Фондация New Direction, International Republican Institute (IRI) и дясна платформа Консерваторъ организират КОНФЕРЕНЦИЯ „ЗАПАДНИ БАЛКАНИ“ в зала 8 на Националния Дворец на Културата. Датата е 07 декември, от 9 часа. ПЪЛНА ПРОГРАМА КОНФЕРЕНЦИЯ...

Какъв е идеологическият заряд на социалните политики

Разговор с редактора в дясната платформа "Консерваторъ" Михаил Кръстев за смисъла от разясняването на социалните политики, предлагани от българските политици. Още един поглед към съдбата на Истанбулската конвенция и колко тълкувания може да има тя? Какви идеологически...

Как ЕС иска да зашлеви шамар на Слънцето

Европа трябвало да се превърне в климатично неутрален континент, смята председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен. От позицията на могъщата си длъжност ръководителят на изпълнителна власт на ЕС сигурно има самочувствието, че може да пребори...

За държавната война срещу „високия пазарен дял“

Време за четене: 2 мин.

Едва в рамките на два дни, висши български институции, каквито са парламентът и Комисията за защита на конкуренцията, отправиха недвусмислено послание: „Не е добре да си успешен“. При това не чрез прикрити комуникационни канали и намеци в медийното пространство, а напротив, безцеремонно, чрез нормативни актове и решения, без да крият мотивите си.

След като българският парламент гласува повишаване на акциза на нагреваемите тютюневи изделия по средата на фискалната година, а вносителите на законовите промени се мотивираха с пазарния растеж на потреблението на тези пособия от началото на годината, само ден по-късно Комисията за защита на конкуренцията забрани на една от най-популярните медии в страната да бъде продадена.

Както е видно от мотивите в решението на КЗК, които не блестят нито с юридическа, нито с икономическа логика, компанията „Нова Броудкастинг Груп” АД не трябва да бъде продавана, защото има… висок пазарен дял. Точно така, грехът на скандинавската компания MTG е, че развива успешен бизнес в България и медийните й платформи достигат до голяма аудитория. Забележете, че проблем за КЗК не е бил моментът, в който „Нова Броудкастинг Груп” АД е придобила дъщерните си компании „Нет Инфо“ АД и „Агенция Ева“ ООД, с което е разширила пазарния си дял. Проблемът е когато собственикът на това вече окомплектовано акционерно дружество иска то да бъде продадено, което изведнъж се оказва вредно за конкуренцията на иначе прекрасно децентрализирания български медиен пазар.

Важно е тук да се отбележи, че компанията купувач PPF Group, макар да представлява многомилиарден конгломерат, не разполага с друг медиен бизнес. Тук автоматично отпада притеснението, че ще се получи съсредоточаване на голяма част от ресурсите на четвъртата власт в ръцете на една компания. Макар да не са го посочили директно, от КЗК намекват за възможен дисбаланс на медийната среда при евентуално придобиване и на телекомуникационния бизнес на „Теленор“ от PPF Group. Подобна теза обаче е нелогична, тъй като дори по-голяма част от рекламния бюджет на „Теленор“ да бъде насочен към Нова телевизия, то логично може да се очаква, че останалите два големи мобилни оператора у нас да отклонят част от парите си за реклама в телевизията.

Каквито и да са мотивите на КЗК за спиране на сделката, те едва ли са посочените в становището на комисията. Още по-притеснителен обаче е факта, че е прието за приемливо официалните мотиви за спиране на продажбата на един бизнес да са, че той е успешен.

 

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Don`t copy text!

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!