НОВО

Горанов и зелената ерес

Миналата седмица стана ясно, че финансовият министър Владислав Горанов е подписал от името на България декларация за налагането на “зелени” такси върху полетите със самолет. Декларацията е подписана също от министрите на Белгия, Германия, Франция, Холандия,...

Изборът на Гешев – позор или радост

След повторно гласуване във Висшия съдебен съвет, републиката вече има нов главен прокурор – Иван Гешев. Този избор предизвикваше напрежение още месеци преди да бъде осъществен, и логично, взриви общественото пространство по време на (пре)гласуването му. Противниците...

Има ли смисъл Националната принадлежност?

Всички сме чували или чели все по-нашумяващите аргументи против национализма, патриотизма или дори против най-обикновената и естествена национална принадлежност: "Какъв е смисълът в националната принадлежност? В елементарна племенна лоялност към нещо, в...

Всички обичат Реймънд и мразят Клинтън

Година преди изборите за президент на САЩ, които ще се проведат ноември месец 2020-та година, се състояха частични избори в някои щати от страната, включително във Вирджиния, в Кентъки и в Мисисипи. В тях гласоподавателите избираха състава на местните парламенти и/или...

“Зелената чума” приближава България

В средата на 14. век Европа е покосена от чумна епидемия, известна като "черната чума" или по-точно "черната смърт". Само за няколко години населението на Стария континент намалява наполовина, но още по-страшен е психологическия шок, който това бедствие нанася....

Как е „няма ляво и дясно“ на френски?

След като в продължение на няколко седмици се чудихме в какво се е превърнала политическата парадигма; след като се опитвахме да намерим аргументиран отговор дали голямото противопоставяне на днешния ден се е превърнало в „статукво/промяна“ или продължава да бъде...

Свободата е опасна ценност

Вчера ме порази мисълта, че сме забравили какво е Свободата и в представите си сме го заместили с нещо друго - вярно, не с нещо коренно различно, но с някакъв частен случай, твърде далеч от обхвата на цялото. Свели сме свободата до липса на забрана, а липсата на...

София вече излетя: Колко далеч искаме да стигне?

През седмицата попаднах на новия доклад на Столичната общинска агенция за приватизация и инвестиции „Туризъм и въздушен транспорт в София“. Става ясно, че от 2010 г. насам се наблюдава стабилен ръст на туристите, нощувките и приходите от тях, който е особено...

Хормоните на либерализма

Декоративно просветените български либерали, които неиронично се смятат за елит, постоянно пришиват истерични и конспиративни мотиви към всяка критика на така наречената „джендър идеология“. Самото съчетание от думи стимулира спазми по лицето на местния прогресивен...

Роби ли сме на Брюксел и Вашингтон?

2019-та година. Пътувам към любима дестинация - Русе. Градът ни с най-западноевропейски и бутиков облик. Град, който изглежда като класическа музика (в случай, че класическата музика изглеждаше някак). Само в историческия си център, разбира се. За пръв път, обаче, ми...

Вярвайте в нещо…

Време за четене: 3 мин.

През изминалата седмица компанията Nike предизвика сензация чрез най-новата си реклама, в която бе включен американският футболист Колин Каперник, станал известен с решението си през 2016 година да не се изправи по време на родния си химн. Това негово решение, предизвикало внушителни полемики относно правотата на действията му, се основава на желанието му да засегне ключова тема за американското публично пространство, а именно полицейските жестокости към чернокожите граждани.

Очаквано, групи и от двете страни – тези, осъждащи неговото действие, и другите, които го възхваляват, се активизираха и започнаха отново да водят спорове относно адекватността на действията на футболиста от една страна, и решението на Nike да се застъпи за подобни либерални ценности от друга. Първите, които заклеймиха демонстрациите през 2016 година и сегашната реклама, се основат на консервативни идеали, възвеличаващи общата принадлежност към една държава, нейната история и дълг към нея. Другите, стоящи от левия спектър на политическото пространство, се обявяват против системния расизъм в американското общество, без значение дали има доказателства за неговото съществуване или не.

С две думи рекламата на Nike беше от успешна, по-успешна. Рекламата засегна пряко спорната тема от по-горе и марката отново навлезе в разговорите на широката публика, а и акциите на Nike, понесли спад първоначално в резултат на рекламата, бързо възвърнаха своите предишни нива.  Все пак, няма лоша реклама. Въпреки че в момента голяма част от населението, та даже и Доналд Тръмп, се обявява против рекламата на корпорацията, те поддържат марката актуална, така че търсенето за нея както в интернет, така и в магазините няма как да не се увеличи.

Нещо повече, компанията, вярваща в предполагаемите полицейски ексцесии срещу чернокожи в САЩ или не, извърши един много смислен стратегически ход  – обяви се в подкрепа на една актуална социална тема, която се споделя от либералния мейнстрийм в Северна Америка – район, от изключително важно значение за компанията . Това е важно, тъй като през последните месеци Nike страда от серия сексуални скандали, поради които редица високопоставени лица напуснаха компанията. Това е в пълна противоположност с целите, които компанията си е поставила, а именно да привлече младата женска аудитория. Чрез най-новата си реклама компанията отново гордо заявява, че тя стои зад „модерните ценности“, зад ценностите, които имат за цел да донесат „справедливост“ в нашите общество.

С по-горните аргументи споделям мнението, изразено от Financial times, че в действията на компанията няма искрена убеденост в дадени ценности, а просто много добър PR.Но все пак за пореден път можем да видим как лявонастроени индивиди не следват дадени убеждения. Те с гордост прегръщат марката на една от най-големите корпорации в света. Това само по себе си е оксиморон, тъй като в лявата парадигма подобни компании са част от „експлоататорите“. Е, както всяко друго нещо от постмодернистичното мислене и тук очевидно си проличава хаотичността и липсата на елементарни ценности, които да водят хората към дадена цел.


https://www.ft.com/content/23e7e6b4-b52d-11e8-bbc3-ccd7de085ffe

https://www.nytimes.com/2018/05/08/business/nike-harassment.html

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-22/nike-scandal-threatens-its-image-with-women-at-tumultuous-time

 

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Don`t copy text!

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!