НОВО

Визията за Европа на Урсула фон дер Лайен

Редакторите в дясната платформа "Консерваторъ" Тончо Краевски и Кристиян Шкварек гостуваха в предаването "Реакция" с водещ Мартин Табаков. Гост също бе журналистът Евгени Кръстев. Тема на разговора бе новият председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен,...

Писъците на НАП огласят нощта

Днес НАП ще си получи заслуженото. Това съобщи вчера по телевизията Венцислав Караджов. Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) щяла да наложи глоба на Националната агенция за приходите (НАП) заради "брутална кражба" (БК) на информация и разпространяването ѝ в...

Имам човек в НАП

Скандалът с изтичането на данни от НАП е на път да отмине, предвид огромният бонус за управляващите, че се случи, когато повечето от населението на Републиката е на море (на едно от трите). Същевременно, той успя да породи освен дежурните коментари и доста...

Самоубийството на Франция

Джулио Меоти е италиански журналист, редактор на Il Foglio, с публикации за GateStone Institute, FoxNews, National Review, Arutz Sheva, The Wall Street Journal и други. Автор на множество книги на тема международна политика и Близък Изток Колкото повече френските...

Либералното статукво – несъстоятелно в морализаторската си поза

Изборът на Урсула фон дер Лайен е политически факт. Срещал съм дамата като немски военен министър. Слушал съм нейна лекция. Впечатлението, което остави е по-скоро добро. Убедена визия за интегрирана европейска отбрана. С ръка на сърце трябва да кажем, че Урсула...

Темите, които ни разделят

Главният редактор на "Консерваторъ" Николай Облаков и Тодор Джонев от Informo.bg по темите, които ни разделят през последната седмица - за кампанията "Направи го сега", субсидиите, машинното гласуване и още във видеото:...

Плачем, че VW не идва, но активно гоним тези, които вече са тук

Информацията, че VW най-вероятно няма да изгради новия си завод в България, се приема като малка национална катастрофа – медиите и социалните мрежи са залети от мрачни коментари за „провалената“ ни държава. Донякъде съм съгласен с подобна интерпретация – всеки неуспех...

Социализъм или аз!

В последните дни левицата /крайна или не/ в САЩ и ЕС, и нейните медии нападнаха за пореден път най-големия си враг. Президентът Тръмп.  Разбра се, че бившият посланик на Великобритания в САЩ преди две години, т.е. при най-яростната война против Тръмп, е изпратил...

Конспирации за умни и красиви

Едно от редовните обвинения, които градските прогресивни либерали отправят към останалите е, че се хващат на всякакви конспиративни теории и налудничави интерпретации на събития и явления. По-агресивните активисти от години се опитват да брандират почти всички...

Бебето като атентат срещу правата и свободите

Вече мина достатъчно време и всички познават кампанията „Направи го сега“, известна повече като кампанията на Иван и Андрей. Тя сама по себе си е достатъчно забавна, дотам, че човек се пита дали е правена ОТ идиоти или е правена ЗА идиоти. Според мен е...

Вярвайте в нещо…

Време за четене: 3 мин.

През изминалата седмица компанията Nike предизвика сензация чрез най-новата си реклама, в която бе включен американският футболист Колин Каперник, станал известен с решението си през 2016 година да не се изправи по време на родния си химн. Това негово решение, предизвикало внушителни полемики относно правотата на действията му, се основава на желанието му да засегне ключова тема за американското публично пространство, а именно полицейските жестокости към чернокожите граждани.

Очаквано, групи и от двете страни – тези, осъждащи неговото действие, и другите, които го възхваляват, се активизираха и започнаха отново да водят спорове относно адекватността на действията на футболиста от една страна, и решението на Nike да се застъпи за подобни либерални ценности от друга. Първите, които заклеймиха демонстрациите през 2016 година и сегашната реклама, се основат на консервативни идеали, възвеличаващи общата принадлежност към една държава, нейната история и дълг към нея. Другите, стоящи от левия спектър на политическото пространство, се обявяват против системния расизъм в американското общество, без значение дали има доказателства за неговото съществуване или не.

С две думи рекламата на Nike беше от успешна, по-успешна. Рекламата засегна пряко спорната тема от по-горе и марката отново навлезе в разговорите на широката публика, а и акциите на Nike, понесли спад първоначално в резултат на рекламата, бързо възвърнаха своите предишни нива.  Все пак, няма лоша реклама. Въпреки че в момента голяма част от населението, та даже и Доналд Тръмп, се обявява против рекламата на корпорацията, те поддържат марката актуална, така че търсенето за нея както в интернет, така и в магазините няма как да не се увеличи.

Нещо повече, компанията, вярваща в предполагаемите полицейски ексцесии срещу чернокожи в САЩ или не, извърши един много смислен стратегически ход  – обяви се в подкрепа на една актуална социална тема, която се споделя от либералния мейнстрийм в Северна Америка – район, от изключително важно значение за компанията . Това е важно, тъй като през последните месеци Nike страда от серия сексуални скандали, поради които редица високопоставени лица напуснаха компанията. Това е в пълна противоположност с целите, които компанията си е поставила, а именно да привлече младата женска аудитория. Чрез най-новата си реклама компанията отново гордо заявява, че тя стои зад „модерните ценности“, зад ценностите, които имат за цел да донесат „справедливост“ в нашите общество.

С по-горните аргументи споделям мнението, изразено от Financial times, че в действията на компанията няма искрена убеденост в дадени ценности, а просто много добър PR.Но все пак за пореден път можем да видим как лявонастроени индивиди не следват дадени убеждения. Те с гордост прегръщат марката на една от най-големите корпорации в света. Това само по себе си е оксиморон, тъй като в лявата парадигма подобни компании са част от „експлоататорите“. Е, както всяко друго нещо от постмодернистичното мислене и тук очевидно си проличава хаотичността и липсата на елементарни ценности, които да водят хората към дадена цел.


https://www.ft.com/content/23e7e6b4-b52d-11e8-bbc3-ccd7de085ffe

https://www.nytimes.com/2018/05/08/business/nike-harassment.html

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-03-22/nike-scandal-threatens-its-image-with-women-at-tumultuous-time

 

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!