Защо левите мразят Сидни Суини

Ако не сте гледали лично новата реклама на American Eagle с участието на актрисата Сидни Суини, може би сте си представяли ужасяващи сцени. В края на краищата коментарите около тази кампания са направо истерични. American Eagle и самата Суини са обвинени в насърчаване на евгениката, идолизиране на нацизма и дори сексуализиране на домашното насилие.  Салон описа кампанията като „разпалваща расизъм“. Анализ във Вашингтон постя заклейми като „регресивна“ и „обвързан със ценностите на друго време“. ABC News извади университетски професор на панел, за да обсъди дали рекламата е расистка или не, и заключи, че тя наистина „активира тревожни исторически асоциации за [САЩ]“, по-специално „американското евгеническо движение“.

В този момент, ако сте успели да избегнете гледането на въпросното видео, може би се чудите какво се случва в тази реклама за дънки. Дали в „Американски орел“ Суини стъпва по екрана, възхвалявайки добродетелите на арийската раса? Може би е извратено бичувана от офицер от СС (вероятно не е облечена в Хюго Бос, поради съображения за брандиране)? (б.ред. по-късно се появи „аргумент“, че инициалите на Сидни Суини са именно СС)

За щастие не. Целият сценарии всъщност е доста обикновен. Суини, облечена в чифт панталони, започва с думите на публиката, че „не етук, за да ви каже да си купите дънки American Eagle“. „И определено няма да кажа, че са най-удобните дънки, които някога съм носила, или че правят дупето ти да изглежда невероятно.“ Вижте близък план на украсения с деним дериер на Суини в огледало. След това мъжки глас зад кадър предава слоган, който накара всички да загубят ума си: „Сидни Суини има страхотни дънки“.

Това е играта на думи, около която се основава кампанията, повтаряйки подобна реклама на Calvin Klein, с участието на тогава 15-годишната Брук Шийлдс от 80-те години на миналия век. В друго видео American Eagle прави играта на думи още по-ясна. „Гените се предават от родителите на потомството, често определяйки черти като цвят на косата, личност и дори цвят на очите“, съблазнително ни информира Суини. „Дънките ми са сини.“

Може да се предположи, че това не е трудно да се разбере. Дънки звучи като гени. (б.ред. jeans – genes) American Eagle продава дънки. Да се каже, че някой има „добри гени“ е често срещан начин да се изрази идеята, че човек е привлекателен. Сидни Суини е привлекателна. И така, защо тийнейджърите тиктокъри и журналистите полудяват от тази реклама? На основно ниво те се възмущават от каламбура на дънки/гени. Те вярват, както Салонобяснява, че описването на Суини като притежаваща „страхотни дънки“ (или гени) прави паралели с евгеничното движение, което „често насърчава идеята за „добри гени“, за да стимулира размножаването сред белите, здрави хора, като същевременно оправдава насилствената стерилизация на другите“. Други го оприличават на програмите за евтаназия и стерилизация на нацисткия режим, както и като цяло популяризират идеята, че някои хора естествено превъзхождат други поради своята кръвна линия и произход.

Всичко това е, меко казано, абсолютно безумно. Сидни Суини и American Eagle не планират фашистко превземане на САЩ. Нито пък планират да индоктринират американците тайно да вярват, че трябва да стерилизираме расовите малцинства, да лоботомизираме психично болните или да евтаназираме хората с увреждания (тази идея вече е била прегърната именно от левицата). Тази реклама съществува с единствената цел да продава дънки и да напомня на хората, че Сидни Суини е красива.

Може би последната точка е това, от което хората наистина са разстроени – фактът, че красотата се завръща. През по-голямата част от десетилетието потребителите бяха затрупани с изображения на грозни или странно изглеждащи хора в рекламата. Имахме дебели трансмъже  използвани за реклама на сутиени Calvin Klein. Дилън Мълвани, странник с мъжко тяло, който изпитваше удоволствие да документира пътуването си към това да „стане момиче“, се опитваше да ни продаде бира Bud Light. Група от това, което мога да опиша само като безполови извънземни същества, се опитаха да ни убедят да купуваме луксозни автомобили от Ягуар. Във Великобритания компании дори бяха принудени да свалят рекламите си, ако хората, включени в тях, бяха твърде добре изглеждащи.

Кампанията на Суини „Американски орел“ е антитеза на прогресивната догма, която за кратко доминираше в рекламната индустрия. Това отчасти се дължи на факта, че Суини като фигура отдавна предизвиква гнева на „woke“ тълпата. Като за начало, тя е безпардонно красиво съседско момиче, което изглежда се радва на мъжкото внимание по начин, който много актриси сега избягват. Тя също така е до голяма степен аполитична – със сигурност не е Рейчъл Зеглер или Дженифър Лорънс, които редовно ругаят и поучават собствените си фенове, че имат „грешни“ политически възгледи. Всичко това я прави мишена за левичарите, които мразят красотата и забавлението. През 2022 г. те се опитаха да „канселират“ Суини, защото изглежда, че има подкрепящи Тръмп членове на семейството, които тя все още не се беше отрекла публично. (б.ред по-късно излезе информация, че и самата Суини е регистриран член на Републиканската партия) И тя бе превърната в нещо като символ на десницата, тъй като мъжете, които намират конвенционално привлекателната звезда за красива, са обвинявани, че са „обсебени от токсичния идеал за женственост.”

Неизбежната реалност е, че повечето от нас обичат да гледат хора, които приличат на Сидни Суини. Цифрите потвърждават това – социологическите проучвания очевидно показват, че около 70% от анкетираната аудитория хареса рекламата на American Eagle. Всъщност сътрудничеството със Суини донесе на American Eagle увеличение на цената на акциите с 15%, добавяйки около 400 милиона долара към стойността на компанията. За разлика от тях, хората не обичат ненужното „разнообразие“ да им се набива насила или да се преструват, че намират обективно непривлекателното за привлекателно. Когато Бъд Лайт взе катастрофалното решение да си партнира с транссексуалния инфлуенсър Дилън Мълвани през 2023 г., последвалият бойкот коства на компанията 21% спад в продажбите. Седмицата след това продажбите са намалели с още 11%. Това им струваше около общо 1 милиард долара. По същия начин странната, „gender-bender“ реклама на Jaguar не направи почти нищо, за да привлече потребителите. Нито пък насочи купувачите към електрическите превозни средства. Продажбите на „Ягуар“ са намалели с огромен брой 97 % в Европа от миналата година.

В много отношения реакцията срещу Суини и нейните дънки/гени е последният дъх на стария ред на „woke“ културата. Спорът за това дали рекламата на панталони е нацистка пропаганда напомня на дискурса от отминали дни. Това е нещо, което ще срещнете в Twitter през 2018 г., между дебатите дали случайният зрителен контакт с жена във влака е сексуален тормоз, или яденето на китайска храна е културно присвояване.

В свят след преизбирането на Тръмп Суинигейт изглежда странно старомоден и неуместен. Вече не правим такива неща. Епохата на принудителното разнообразие, капитализма на дъгата и соло полиаморни, хиджаб ампутирани свърши. На жените е позволено отново да бъдат руси, едрогърди и красиви. Дано продължи дълго.


Ексклузивно за България съдържание за „Консерваторъ“ от нашите партньори „The European Conservative

Споделете:
Лорън Смит
Лорън Смит

Лорън Смит е журналистка, базирана в Лондон и работила в редица авторитетни медии като spiked и europeanconservative