fbpx

НОВО

Води ли политическата коректност до политически разлом в ЕС?

Резолюцията на Европейския парламент в подкрепа на "расовите" бунтове в САЩ и движението Black Lives Matter няма правни последствия. Вероятно тя е неумел опит да се повлияе на предстоящия президентски избор зад океана през ноември. Днешното изявление на Доналд Туск в...

Корупцията в климатичната наука

Редакторът в "Консерваторъ" Теодор Димокенчев гостува в "Студио Хъ" по 7/8 ТВ. Тема на разговора беше корупцията в научните среди и последиците от Зелената сделка. Вижте пълния...

Консервативният аргумент за хегелиански ред

Проблемът с повечето политически философи на 20-ти век е, че не успяват да обхванат всички взаимосвързани системи, които изграждат човешкото общество и се фокусират единственото върху определени аспекти от него (икономически, културни, политически и т.н.). Факторите...

Туитър срещу Тръмп

Ако си човек с консервативни позиции и си активен в големите социални мрежи (да разбираме Фейсбук и Туитър), въпросът не е „дали“ ще дойде ден, в който ще бъдеш цензуриран, а „кога“. Спомням си как преди десетина години социалните мрежи бяха не просто свободно...

Пред какви икономически заплахи е изправена България?

Ще намери ли Европейският съюз общо решение за излизане от кризата? Михаил Кръстев и Никола Филипов – гости на Георги Коритаров. Вижте пълното...

Как непредвидимостта на епидемията ще се отрази на икономиката?

Какво ще е бъдещето на България след влизането в чакалнята на еврозоната и Банковия съюз? Михаил Кръстев и Никола Филипов – гости на „Свободна зона с Георги Коритаров“. Може ли проектът АЕЦ „Белене“ да скара България и Европейския съюз? Вижте пълното...

Кому свети Статуята на свободата?

Знам. Знам, че темата за консерватизма и либерализма вече става твърде досадна. Но т. нар. „дневен ред на обществото“ непрестанно, с тъпа упоритост ни връща към нея. Това че днес българите са разделени на „либерали“ и „консерватори“ е случайно и временно. Те винаги са...

Има ли бъдеще дистанционната форма на работа и след COVID?

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Михаил Кръстве гостува в предаването "Питай БНТ". Тема на разговора бе бъдещето на работата от разстояние след коронавирус пандемията. Вижте пълното...

Вертикалата на властта

На 15 януари 2020 г. руският президент Путин в своето послание до Федералното събрание предложи серия от конституционния изменения в основния закон на страната, които трайно променят съществуващата властова структура и дават идеологическа санкция на провеждащата се...

Счупените прозорци на западната цивилизация

"Теорията на счупените прозорци" е формулирана от американските социолози Джеймс Уилсън и Джордж Келинг. Според нея дребните нарушения на реда не само са индикатор за криминогенната обстановка, но и активен фактор, влияещ на нивото на престъпност като цяло. Названието...

Съдържанието на скопената маркетингова мисъл

Време за четене: 2 мин.

Свалянето на “Отнесени от вихъра” от HBO има общо и с нещо друго, по-опасно.

Не става дума просто за налудното преизпълнение на плана да не остане камък върху камък в киното и литературата, понеже класиците – ограничени расисти – наивно са мислели, че трайността им във времето зависи от майсторство, дълбочина, стил и неистов талант: неблагонадежден залог.

HBO всъщност преизпълняват масовата и страшна идея за Brand Safety (бел. ред. “безопасност на бранда”). Тя тръгва от мистичната мисъл на маркетинговите отдели, изповядващи в култ някаква абстрактна и несъществуваща чистота. Брандът е нещо, което непрекъснато трябва да се стерилизира, обезпаразитява и лъска; да не се докосва до нищо, което буди въпрос, критика, съмнение. Тази безопасност на бранда измамно внушава, че спира филми заради протестите в САЩ – ще спре каквото и да било завинаги, ако то наруши препоръките на неграмотните и нискокултурни чистачи на изкуството, треперещи върху безопасното. Те впрочем никога не наричат изкуството – изкуство, филма – филм, книгата – книга. Наричат го така: контент. Съдържание. Нещо, което може да привлече погледи, а погледите може да привлекат реклама. Всеки контент, който заплашва чистия кристал на скопената маркетингова мисъл, отива в контейнера.

Все повече ще живеем в този “Brand Safety” свят. Той няма общо с каквато и да било социална драма, имитира ангажираност и въвлеченост единствено заради нуждите на бизнеса. Тези нужди са не идеологически, а банални и чиновнически. Светът може да пламне в пожар; брандът ще се затвори в стъкленица. Така се оцелява. И – мимоходом – затъпява.

*Текстът е първоначално публикуван във фейсбук профила на автора. Заглавието е на “Консерваторъ”

Споделете чрез

Предишен

Следващ