НОВО

Морал и догма в българската политика

Скандалът, завихрил се около апартаментите, продадени от фирма "Артекс" на ключови български политици при преференциални условия и последвалите съмнения за лобизъм и търговия с влияние се разгаря и ще се разгаря тепърва с още по-голяма сила.  Няколкото оставки в...

Хайде да си говорим за идеи и политики, а?

Казусът с апартаментите, продадени от фирма „Артекс инженеринг” на водещи политици от ГЕРБ, се очертава като „скандалът на скандалите”. Премиерът Борисов се закани, че който е съгрешил, ще си понесе последствията, а правосъдният мийнистър Цецка...

„Да здравствует революция!“

Каква беше точната цена на болшевишкия преврат в Русия? Между 7 и 12 милиона души загиват в Русия от 1917 г. до 1923 г, за да наложат болшевиките властта си в гражданската война и върху обществото. Около 500 000 войници загиват в битките, като сред цивилното население...

Идеализмът убива

Посещаването на опасни места по света следва да е продукт на подготовка, осъзнат риск, богата информираност и способност за критично мислене. Санитарният минимум от познания за това как работи светът диктува да може да различиш сравнително сигурните от несигурните...

Орбан и ЕНП или пушката като патерица

От решението на Европейската народна партия (ЕНП) да "замрази" участието на Фидес, ръководена от Виктор Орбан, няма спечелили. И ЕНП, и унгарският министър-председател само губят от така развилите се събития. ЕНП губи, тъй като тя трябва да кооптира, да си сътрудничи...

Ще сложи ли мюфтийството тире?

През последните дни съдбата на дълговете на мюфтийството (или както шеговито е известно „Българска Мюсюлманска Църква“) беше широко дискутирана, главно в аспекти, които бяха на нивото на гореспоменатите шеги или на дребно политиканстване. По същество дискусия много...

Трябват ни бащи и предци, които да ни покажат какво сме

Петър Николов-Зиков е възпитаник на Класическата гимназия, доктор по история на Нов български университет, отскоро и доцент по политически науки. Автор е на задълбочени изследвания върху развитието на дясната политическа мисъл, поместени в книгата му ,,Раждането на...

Значението на манифестът на Макрон за европейската енергийна политика

Преди десетина дни френският президент Еманюел Макрон пусна пламенна декларация за „спасението“ на Европа. Текстът не се отличава с конкретика и по-скоро има вид на уводна част от някакъв идеологически манифест. Въпреки това, в него се срещат някои генерални насоки и...

Макроновия ренесанс

Миналата седмица френският президент Макрон се обърна с писмо към всички европейци, като изложи в него визията си за “ренесанс” на европейския проект. Не можейки да остане по-назад, до края на седмицата Германия отговори на предизвикателството, макар че под немската...

(Полит)коректна наука

Става все по-трудно и опасно да се занимаваш с наука по време на политическа коректност. Хората, които доскоро издигаха абстрактната идея за наука като тотем на своето превъзходство над ретроградните и безпросветни проли, сега заличават реални и значими учени, уличени...

Мечтата на модерния комунист

Време за четене: 2 мин.

Тъкмо си въобразих, че наглостта на пакета “Макрон” може да обедини нацията… Защо да я обедини? Защото с антипазарни мерки иска да отнеме на България един печеливш отрасъл, който осигурява сериозна част от Брутния вътрешен продукт.

Защото десетките хиляди работещи в този сектор изкарват минимални заплати от 2000 лв., като май средното отива към 4000 лв. Защото конкурентността на експорта на българската индустрия е изключително зависим от евтин транспорт, понеже сме в географската периферия на ЕС.

Защото увеличаването на цените на транспорта, неизбежно ще увеличи цените на експортираните стоки, което ще доведе до загуба на пазари т.е. клиенти. Защото загубата на пазари може да доведе до съкращаване на хора, заети в индустрията т.е. вредите ще са далеч не само за транспортните компании. Тези, последните съждения ги знам от личен опит, защото това е естеството на работата ми, запознат съм с ценообразуването на индустриални стоки за експорт и знам каква важна роля играе цената на транспорта. Лично мога да свидетелствам колко е трудно да се конкурираш с немски производител, който доставя същия продукт от 70 км. разстояние, а ти го караш от 1700 км. 

Обаче не. Намериха се идиоти, които напоително да обясняват, че тези протекционистки регулации били чудесна мярка срещу тежката експлоатация, която злите български чорбаджии упражняват върху отрудения пролетариат. Нямало да фалират фирми, шофьорите щели да са по-често със семействата си… Чорбаджиите имали големи печалби, а давали малки заплати – само по 2 000 евро. Не били като европейските. Говорим за свободен пазар на труда, където всеки може да отиде да работи, където си поиска! Значи някой прави по 4 хиляди лева, но трябвало да работи много. Трябва по-малко да се работи явно.

И явно големите печалби за български фирми са лошо нещо. Не съм сигурен колко са големи тези печалби, защото хора в бранша твърдят, че заради тежката конкуренция цените са много изпилени. Но дори да са големи печалбите – не трябва. Трябва да се работи за едното име, парите не са важни. Тези хора не правят връзката между това, че за да има бизнес и работни места, собствениците му трябва да имат финансов интерес от него.

Явно си представят частните компании като социални служби. Това се нарича комунизъм. Защото ако се окажат верни твърденията, че ще има фалити, а ако вземе и индустрията да го закъса, тогава не само шофьорите ще си седят вкъщи със семействата, а много хора ще си стоят вкъщи и само вкъщи. На социални помощи… Мечтата на модерния комунист!

Мечтата на модерния комунист!

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!