НОВО

Ще живеят ли повече хора в България?

Докато текат вяли следизборни дебати относно размерът на прословутата партийна субсидия, някак без особен шум мина прогнозата на ООН с тежест на присъда - според доклад, изнесен от глобалистката организация в най-оптимистичният вариант към края на ХХI век в страната...

Сюжет за 18+: Вашингтон срещу Техеран

Нека пробваме да сглобим някои елементи от мозайката на ескалиращото напрежение между Иран и САЩ, без да имаме претенцията, че ще успеем да видим картината в нейната цялост, понеже не разполагаме с всички части от пъзела. Но така или иначе това, което постепенно...

Изградете Кенотаф* за тленните останки на цялата комунистическа естетика

Принадлежа към онези, които са били насилствено хранени със социалистическа културна естетика в изобразителните изкуства. Наречете го соц реализъм, “политически правилно творчество”, “народна” култура. Монументи, истукани от цимент и гранит, бронзови сака, метални...

Инфантилният Запад

През последните години все по-натрапчиво се създава усещането, че Западна Европа (същото може да се каже и за Северна Америка) вече въобще не е онова прекрасно място за живеене, каквото беше допреди едно-две десетилетия. И причините за това далеч не са основно...

Борбата за истината е тежка, но за сметка на това продължителна

Когато най-накрая бе приет Закона за задължително изучаване на престъпленията на комунистическия режим, в обществото се появиха реакции от типа на: „Дотук добре, но кой ще пише учебниците?” Времето твърде скоро показа, че тези притеснения са били...

Фандъкова срещу Манолова и обратно

Йорданка Фандъкова срещу Мая Манолова – това ли ще е софийската интрига в меката есен? Вероятно. Ако Мая Манолова все още не е обявила, че ще се кандидатира, то е защото не е съвсем сигурна дали ще получи отнякъде партийна подкрепа. Въпреки че след неделния...

Диктатура на дъгата

Юни е месецът, в който цветовете на дъгата потичат от логата на всевъзможни бизнес организации – от глобални корпорации до малки хипстър-куиър кафенета, които предлагат 25 вида тиквено лате и тост с авокадо. Монументални маркетингови усилия се впрягат с двойна цел....

Има един глупак, но той не е Борис Джонсън

Ако Борис Джонсън още не ви е обидил, това е само защото не ви познава. За острия език на БоДжо, както е известен бившият кмет на Лондон и настоящ фаворит за председател на Консервативната партия и премиер на Обединеното Кралство, няма фигури, които да не се превръщат...

Темите, които ни разделят

Редакторът в дясната платформа "Консерваторъ" Емил Вълков, както и председателя на "Младежки консервативен клуб" Боян Стефанов, гостуваха в предаването "Имате думата" по Канал 3 с водещ Александър Владимиров. Тема на разговора бяха провелият се за поредна година в...

Тръмп е виновен, че е… Тръмп

Тръмп е глупав. Тръмп е незначителен. Тръмп е необразован. Тръмп не е прочел и една книга. Тръмп прекарва дните си пред телевизора. Тръмп е вулгарен. Тръмп е лекомислен. Тръмп е нелеп. Тръмп е женомразец. Тръмп е расист. Тръмп е мързелив. Тръмп е алчен. Тръмп е...

Мечтата на модерния комунист

Време за четене: 2 мин.

Тъкмо си въобразих, че наглостта на пакета “Макрон” може да обедини нацията… Защо да я обедини? Защото с антипазарни мерки иска да отнеме на България един печеливш отрасъл, който осигурява сериозна част от Брутния вътрешен продукт.

Защото десетките хиляди работещи в този сектор изкарват минимални заплати от 2000 лв., като май средното отива към 4000 лв. Защото конкурентността на експорта на българската индустрия е изключително зависим от евтин транспорт, понеже сме в географската периферия на ЕС.

Защото увеличаването на цените на транспорта, неизбежно ще увеличи цените на експортираните стоки, което ще доведе до загуба на пазари т.е. клиенти. Защото загубата на пазари може да доведе до съкращаване на хора, заети в индустрията т.е. вредите ще са далеч не само за транспортните компании. Тези, последните съждения ги знам от личен опит, защото това е естеството на работата ми, запознат съм с ценообразуването на индустриални стоки за експорт и знам каква важна роля играе цената на транспорта. Лично мога да свидетелствам колко е трудно да се конкурираш с немски производител, който доставя същия продукт от 70 км. разстояние, а ти го караш от 1700 км. 

Обаче не. Намериха се идиоти, които напоително да обясняват, че тези протекционистки регулации били чудесна мярка срещу тежката експлоатация, която злите български чорбаджии упражняват върху отрудения пролетариат. Нямало да фалират фирми, шофьорите щели да са по-често със семействата си… Чорбаджиите имали големи печалби, а давали малки заплати – само по 2 000 евро. Не били като европейските. Говорим за свободен пазар на труда, където всеки може да отиде да работи, където си поиска! Значи някой прави по 4 хиляди лева, но трябвало да работи много. Трябва по-малко да се работи явно.

И явно големите печалби за български фирми са лошо нещо. Не съм сигурен колко са големи тези печалби, защото хора в бранша твърдят, че заради тежката конкуренция цените са много изпилени. Но дори да са големи печалбите – не трябва. Трябва да се работи за едното име, парите не са важни. Тези хора не правят връзката между това, че за да има бизнес и работни места, собствениците му трябва да имат финансов интерес от него.

Явно си представят частните компании като социални служби. Това се нарича комунизъм. Защото ако се окажат верни твърденията, че ще има фалити, а ако вземе и индустрията да го закъса, тогава не само шофьорите ще си седят вкъщи със семействата, а много хора ще си стоят вкъщи и само вкъщи. На социални помощи… Мечтата на модерния комунист!

Мечтата на модерния комунист!

Споделете чрез

Предишен

Следващ

Запишете се за нашия бюлетин:

По този начин, ще получавате:

* Най-интересните статии от месеца
* Новини за събитията организирани от нас
* Ексклузивно съдържание

Успешно записване за бюлетина на Консерваторъ!